Projekti za poticanje čitanja
U listopadu smo započeli s dva projekta za poticanje čitanja, "Čudo u 4. razredu" i "Knjiga u srcu".
"Čudo u 4. razredu" provodi se u 4.a, 4.b i 4.c razredu. Riječ je o projektu koji smo prije nekoliko godina uspješno proveli u 4. razredu (sadašnjem 7.b), a osmišljen je po uzoru na projekte koji se odvijaju diljem svijeta inspirirani knjigom "Čudo" autorice R.J. Palacio.
Tijekom nastavne godine knjigu "Čudo" ćemo čitati naglas ponedjeljkom, srijedom i petkom, na početku 1. školskog sata. Knjižničarka i učiteljica čitat će jedno poglavlje nakon kojeg će s učenicima prokomentirati pročitano. Ponekad će knjigu čitati i gostujući čitači/čitačice. Učenici 4.b su tako već imali priliku ugostiti njihovu dragu tetu Zvjezdanu i trenericu odbojke Irenu.
Uz čitanje, provodit ćemo prateće aktivnosti s ciljem razumijevanja pročitanog i promicanja ideja i vrijednosti koje djelo sadrži. Učenici će voditi Dnevnik čitanja u koji će upisivati svoje dojmove o pročitanom, a na pano ljubaznosti postavljen u razredu moći će dodati vlastite ljubazne geste koje su učinili tijekom određenog razdoblja.
U 3.b razredu započeo je projekt “Knjiga u srcu”. Projekt su osmislile učiteljica Jasna i knjižničarka Ljiljana. Zadatak učenika je da razredu predstave svoju omiljenu slikovnicu u kratkom 15-minutnom izlaganju. Slikovnicu moraju naglas pročitati dok ostatak razreda pažljivo sluša te objasniti zašto im je omiljena i zašto bi je preporučili prijateljima. Tijekom nastavne godine zajedno ćemo slagati naš “Čitateljski vlakić” u kojem će vagone činiti sve predstavljene knjige.
Led su probile knjižničarka i učiteljica predstavljanjem slikovnica koje su im drage. Upoznali smo se tako sa slikovnicama "Fantastične leteće knjige g. Morrisa Lessmorea" i "Superglista".
Cilj ovih projekata je promicanje čitanja, razvoj čitateljskih kompetencija, informacijske pismenosti, ljubavi prema čitanju i književnosti, poticanje stvaralaštva, kreativnog razmišljanja i izražavanja, ali i razvoj empatije i socijalnih vještina, promicanje međusobnog poštivanja, tolerancije i uvažavanja drugih.