preskoči na sadržaj
Školska knjižnica

Radno vrijeme knjižnice od 18. do 22.5.2020.

Radno vrijeme knjižnice od 18. do 22. svibnja bit će sljedeće:

OD PONEDJELJKA DO PETKA od 10 do 13 sati za sve razrede.

                                 
Knjige iz školske knjižnice mogu se vratiti i/ili posuditi u tom periodu, na ulazu u Školu gdje vas čeka knjižničarka. Sve vraćene knjige moraju boraviti u "karanteni" tijekom 72 sata. 

Dostupnost primjeraka određenog naslova možete provjeriti u katalogu školske knjižnice.

Prethodna najava nije potrebna.

Za sva pitanja možete se obratiti knjižničarki na mail ljiljana.kostic@skole.hr.

  :: opširnije :: 


objavio: Ljiljana Kostić  datum: 15. 5. 2020. 13:18

Anketa o omiljenim knjigama i čitanju

 

Međunarodni dan dječje knjige obilježava se 2. travnja diljem svijeta, već više od trideset godina. Datum je to na koji je rođen jedan od najvećih i najomiljenijih pisaca dječjih bajki Hans Christian Andersen.

Povodom ovogodišnjeg Međunarodnog dana dječje knjige knjižničarka je organizirala dvije aktivnosti za učenice i učenike viših razreda. Naravno, u trenutnim okolnostima, aktivnosti su realizirane u virtualnom okruženju. Knjižničarka je u kanale Školske knjižnice na platformi Teams postavila poveznice za kviz o književnosti i anketu o omiljenim knjigama i čitalačkim navikama učenika. Kviz je izrađen u programu Kahoot i sastojao se od 30 pitanja kroz koja su učenici mogli provjeriti svoje znanje o svjetskoj književnosti za djecu. Kviz je riješilo ukupno 59 učenika, a točnost je iznosila 54%. Čini se da je kviz bio jako težak laugh
Anketa je izrađena u Microsoftovom programu Forms, te su joj učenici mogli pristupiti od 2. do 5. travnja 2020. Anketa je bila anonimna i vrlo kratka sa samo 7 pitanja:

1. Koji razred pohađaš?
2. Koja je tvoja omiljena bajka?
3. Tko je tvoj omiljeni pisac/spisateljica?
4. Koja je tvoja najdraža lektira (od prvog razreda do danas)?
5. Koji je tvoj omiljeni roman?
6. Voliš li čitati?
7. Koliko sati na dan provedeš čitajući?


Od ukupno 121 učenika viših razreda, anketu je ispunilo 96 učenika, tj. 79% ukupnog broja učenika viših razreda OŠ-SE RIVARELA.

Anketu je ispunilo 29 učenika petih razreda, 29 učenika šestih razreda, 25 učenika sedmih razreda te 13 učenika osmog razreda.

U nastavku vam donosimo grafički pregled rezultata ovog malog istraživanja. U skupini "Ostalo" zbrojeni su svi odgovori koje je dao samo jedan učenik/učenica.

 

 

 

 

Omiljene bajke naših učenika su "Snjeguljica i sedam patuljaka" i Bambi koje navodi 22% učenika, dok 11% nema omiljenu bajku. Popularne su i "Crvenkapica" te "Šuma Striborova". 

 

 

 

Omiljene spisateljice ispitanih učenika su hrvatske književnice Ivana Brlić-Mažuranić i Sanja Pilić. Zanimljivo je da više od 50% navedenih autora i autorica su domaći, hrvatski pisci i spisateljice. 8% učenika odgovara kako nema omiljenog pisca, dok su među stranim piscima i spisateljicama najpopularniji Jeff Kinney, autor serijala "Gregov dnevnik" i J.K. Rowling, autorica sedam romana o mladom čarobnjaku Harryju Potteru.

 

 

Kao omiljenu lektiru učenici navode tri romana: "Mama je kriva za sve" Zorana Pongrašića, "Koko u Parizu" Ivana Kušana i "Vlak u snijegu" Mate Lovraka. Na veliko zadovoljstvo knjižničarke, a vjerujem i naših učiteljica razredne nastave te učiteljica hrvatskog jezika, opet je riječ o hrvatskim piscima. Samo 2% učenika nema omiljenu lektiru.

 

 

Najveći dio, čak 37% učenika navodi svoj jedinstven odabir najdražeg romana, a 20% nema omiljeni roman. Zanimljivo je i to da je kod velikog broja navedenih romana riječ o lektirnim naslovima. Također, poneki naslovi koje su učenici naveli ne pripadaju toj književnoj vrsti. Vrlo popularan je serijal "Gregov dnevnik" kojeg kao omiljenog navodi 14% učenika. Povijest posudbe i uobičajeni interes za "Gregom" potvrđuje ove brojke. Učenici svih uzrasta zbilja vole malog nevaljalca i njegove šaljive zgode.

 

 

Posljednja dva pitanja odnose se na čitalačke navike učenika. Na pitanje "Voliš li čitati?" čak 55% učenika odgovara pozitivno, dapače neki dodatno navode "obožavam čitati". Nažalost, 27% učenika odgovara negativno. Ponekad ili kada mora, čita 14% učenika, dok 4% odgovara neodređeno.

 

 

Kada govorimo o vremenu koje dnevno provedu u čitanju, situacija je relativno pozitivna. Najveći broj učenika, njih 65% kaže da dnevno provede od pola sata do sat vremena čitajući. Nažalost, 23% čita manje od pola sata dnevno, a samo 2% više od dva sata dnevno. Jedan/na učenik/ca na posljednje pitanje odgovara s NULA sad

 

 

 

 

Knjižničarka zahvaljuje svim učenicama i učenicima koji su sudjelovali u anketi! 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Ljiljana Kostić  datum: 13. 5. 2020. 13:36

Radno vrijeme knjižnice od 11. do 15.5.2020.

Radno vrijeme knjižnice od 11. do 15. svibnja bit će sljedeće:

 

                                    NIŽI RAZREDI                VIŠI RAZREDI
PONEDJELJAK              10 - 11 h                       12.30 - 13.30 h
UTORAK                        10 - 11 h                       12.30 - 13.30 h
SRIJEDA                        10 - 11 h                       12.30 - 13.30 h
ČETVRTAK                     10 - 11 h                       12.30 - 13.30 h
PETAK                            10 - 11 h                       12.30 - 13.30 h
 
Knjige iz školske knjižnice mogu se vratiti i/ili posuditi u tom periodu. Sve vraćene knjige moraju boraviti u "karanteni" tijekom 72 sata. 

Dostupnost primjeraka određenog naslova možete provjeriti u katalogu školske knjižnice.

Za sva pitanja možete se obratiti knjižničarki na mail ljiljana.kostic@skole.hr.

  :: opširnije :: 


objavio: Ljiljana Kostić  datum: 10. 5. 2020. 20:50

Radno vrijeme školske knjižnice od 4. do 8. svibnja 2020.

Dragi učenici, poštovani roditelji!

Tijekom ovog tjedna, od 4. do 8. svibnja 2020., knjižničarka će biti dostupna za posudbu i povrat građe iz školske knjižnice.

Povrat/posudba će se odvijati na ulazu u Školu, uz poštivanje uputa Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu.
Prethodna najava nije potrebna.

 

Radno vrijeme školske knjižnice je sljedeće:


PONEDJELJAK 11-13 sati

SRIJEDA 10-12 sati

ČETVRTAK 10-12 sati

PETAK 10-12 sati

 

Dostupnost primjeraka određenog naslova možete provjeriti u katalogu školske knjižnice.

Za sva pitanja možete se obratiti knjižničarki na mail ljiljana.kostic@skole.hr.

 

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Ljiljana Kostić  datum: 4. 5. 2020. 11:28

Knjižnica u brojkama

Drage učenice i učenici,

bliži se kraj godine prepune zanimljivih aktivnosti i projekata koji su se tijekom 2019. odvijali u knjižnici. Kako protekla godina izgleda u brojkama možemo vidjeti u priloženoj infografici. 

Dodajmo i informaciju koja bi učenicima (a i njihovim učiteljicama) mogla biti zanimljiva: Najviše knjiga među učenicima nižih razreda tijekom godine posudili su učenici i učenice 3.a razreda (ukupno 160 knjiga), a među učenicima viših razreda učenici i učenice 6.a razreda (ukupno 122 knjige). Sa samo nekoliko knjiga manje i jedne i druge prate njihovi prijatelji i prijateljice iz paralelnog razreda, pa je tako 3.b posudio ukupno 144 knjige, a 6.b 118 knjiga.

Istaknimo, nažalost, da su najmanje knjiga posudili učenici sedmih razreda, i to ukupno 40 knjiga posuđeno je u oba sedma razreda.

U 2019. nabavljen je velik broj novih naslova, pored prekrasno ilustriranih i metodički obrađenih lektira, tu je i mnogo predivnih slikovnica za najmlađe učenike/ce, zanimljivih romana za djecu i mlade stoga se optimistično nadam kako će posudba lektira i knjiga za slobodno vrijeme porasti u 2020. godini.

Knjižničarka

  :: opširnije :: 


objavio: Ljiljana Kostić  datum: 20. 12. 2019. 13:30

Radno vrijeme knjižnice u šk.god. 2019./2020.

 

Katalog školske knjižnice.

 

  :: opširnije :: 


objavio: Ljiljana Kostić  datum: 16. 10. 2019. 11:27

Novosti iz Čitateljskog kluba "Bookbusters"

Čitateljski klub „Bookbusters“ nastavlja sa radom i u ovoj školskoj godini! Nakon prvog susreta na kojem smo pročitali i obradili slikovnicu Svjetlana Junakovića „Moj put“, na jučerašnjem susretu posvetili smo se zbirki priča „U zemlji Plaviji: svi trebamo razumijevanje“ spisateljice Mirjane Mrkele.

Zbirka priča „U zemlji Plaviji“ sadrži 25 priča u kojima se govori o sličnostima koje nas spajaju i različitostima koje nas dijele i čine drukčijima, ali i o međusobnom (ne)prihvaćanju tih različitosti. Priče nas intrigiraju svojom strukturom, ponavljajućim rečenicama te karikiranim opisima i dijalozima. Potiču nas da preispitamo vlastite predrasude i nedostatak razumijevanja za druge i drugačije. Nakon čitanja postavljamo sami sebi pitanje zašto dopuštamo da mane i nedostatci drugih budu predmet poruge ili razlog zbog kojeg zaboravljamo vrline drugih oko sebe? Zašto je uvijek jednostavnije primijetiti manu?

U osvrtu na zbirku, Đeni Zuliani kaže:

U moru sličnosti koje nas spajaju kapljice su drukčijeg sjaja, boje i oblika, koja nas čine različitima, posebnima i originalnima, a opet sastavnim dijelom jedne velike cjeline. Samo se međusobnim razumijevanjem, podrškom i otvorenim umom možemo radovati sličnostima i pustiti da nas različitosti obogaćuju.

Nakon zajedničkog čitanja priča kroz razgovor smo pokušali odgonetnuti smisao i poruku priča, a glavni zadatak čitača bio je napisati svoju priču u kojoj će upravo oni biti glavni junaci i junakinje.

Za kraj druženja u ovom polugodištu članice i članove kluba Gradska knjižnica Novigrad-Cittanova razveselila je darom – dječjim romanom „Nabor vremena“ američke spisateljice Madeleine L'Engle. Roman „Nabor vremena“ klasik je dječje književnosti i novi čitateljski izazov za „Bookbusterse“.

 

  :: opširnije :: 


objavio: Ljiljana Kostić  datum: 20. 12. 2019. 13:50

I ove godine "Čitamo mi, u obitelji svi"!

U nacionalnom projektu Hrvatske mreže školskih knjižničara „Čitamo mi, u obitelji svi“ naša škola sudjeluje petu godinu zaredom. Sa krajem školske godine bliži se i kraj ovogodišnjeg ciklusa projekta u kojem su sudjelovali 3.a i 3.b razred s učiteljicama Morenom i Jasnom.

Bio je to vrlo uzbudljiv čitateljski poduhvat!

U dogovoru s knjižničarkom, učiteljice su u prvom polugodištu odabrale sedam naslova za veselu naprtnjaču svog razreda.

3. a razred čitao je sljedeće naslove: Mea, mlađa sestra; Gregov dnevnik - Nezgoda za nezgodom ; Sve što sam naučila (roman za roditelje); Kastor vrtlari; Brodovi : legendarna putovanja; Tolerancija u svakidašnjem životu (priručnik za roditelje) te Atlas pustolovina, dok je 3.b u naprtnjači mogao pronaći sljedeće naslove: Tonka će sutra; Zgode i nezgode kapetana Gaćeše; Judita (roman za roditelje); ARMSTRONG: Veliko putovanje miša astronauta; Skener : Čudesne životinje; Hiperaktivno dijete - Uznemireni roditelji i odgajatelji (priručnik za roditelje) te Mali fizičar.

Projekt  je započeo 8. veljače 2019. godine kada su Sven (3.a) i Branimir (3.b) prvi odnijeli naprtnjače u svoje domove. Naprtnjače su preuzeli u petak, a u narednu srijedu su održali predstavljanje za svoje razrede. U naprtnjači se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova. U Bilježnicu dojmova je svaki učenik napisao kraći sastavak u kojem je pokušao prenijeti dojmove i osjećaje o obiteljskom čitanju. Uz sastavak učenici su nacrtali crtež koji prikazuje čitanje u obitelji ili zalijepili zajedničku obiteljsku fotografiju.

      

 

 

Način na koji će prezentirati dojmove i prepričavati iskustva čitanja u obitelji prepušten je učenicima! U tome nas je prvi iznenadio Lovren (3.b). Oslikavši majicu motivima iz knjiga koje je čitao, Lovren je oduševio svoje prijatelje iz razreda, knjižničarku i učiteljicu. Njegov kreativni uradak motivirao je i druge učenike iz razreda na različite kreativne ideje pa je tako Leona osmislila Rivarela News – Vijesti iz Rivarela sa udarnom vijest o psu koji čita knjigu, Ema je izradila kviz za cijeli razred, a nekolicina učenika osmislila je zanimljive plakate.

 

Nikoli Geljiću u izlaganju se pridružila i mama Sanja. Zajedno su nam predstavili pročitano i zaposlili razred sa puzzlicama s likovima iz Kapetana Gaćeše.

Svi roditelji su bili upoznati s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku na početku školske godine. Na roditeljskom sastanku istaknut je najvažniji cilj projekta - da roditelji sa djecom provedu kvalitetno slobodno vrijeme u čitanju. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga to iskoristimo da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…

 

Više o projektu:

Nacionalni projekt "Čitamo mi, u obitelji svi" pokrenut je 2011. godine u organizaciji HMŠK (Hrvatske mreže školskih knjižničara). Ima elemente i školskog i razrednog projekta. Nacionalni projekt je jer obuhvaća 126 školskih knjižnica i knjižničara, 221 učitelja, oko 5.000 učenika i 20.000 njihovih članova obitelji iz cijele Hrvatske (od Dubrovnika do Svetog Martina na Muri, od Kanfanara do Vukovara).

Školski je projekt jer obuhvaća zajednički rad učitelja i knjižničara s učenicima na promociji školske knjižnice i svladavanju tehnike čitanja kod učenika. I na kraju, razredni jer uključuje sudjelovanje svih učenika jednog trećeg razreda u zajedničkoj aktivnosti - čitanju.

Projekt je osmišljen prema principu "putovanja" knjižnične naprtnjače od jednog do drugog učenika trećeg razreda. Svakog petka se slučajnim odabirom ili prema rasporedu učenika u imeniku odabire jedan od učenika koji nosi knjižničnu naprtnjaču doma u obitelj. Knjižnična naprtnjača gostuje u obitelji učenika 5 dana. U njoj se nalazi 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja (roman ili priča za djecu, zbirke pjesama za djecu, roman ili zbirka pjesama za roditelje, slikovnica za djecu s teškoćama u čitanju, popularno-znanstveni priručnik, priručnik za odgoj djece, priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena i popularno napisana knjiga o hrvatskoj kulturi, tradiciji ili povijesti). Neke knjige su namijenjene samo roditeljima, neke samo djeci, a neke za zajedničko čitanje.

Ovim projektom na privlačan i zanimljiv način djecu uključujemo u model čitanja radi razonode s ciljem razvoja tehnike (vještine) čitanja kao knjižnične pretpostavke i prve sastavnice kompetencije "učiti kako učiti" (prema Nacionalnom okvirnom kurikulu i Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December for life long learning 2006/962/EC). Izborom različitih knjiga skrećemo učenicima i roditeljima pozornost da se u školskoj knjižnici nalaze i druge knjige osim lektire. Roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor djeci u čitanju. Efikasno ih pridobivamo da tijekom 5 dana na različite načine čitaju sa svojom djecom. Hoće li promijeniti i svoje navike - ostaje na njima, no školski im knjižničar nije samo rekao što je dobro za njihovu djecu, nego ih je uputio kako da to čine i motivirao da kroz 5 dana taj model i iskušaju.

Roditeljima skrećemo pozornost i na važnost svladavanja tehnike čitanja, motiviramo ih i upućujemo kako da pomognu svojoj djeci u svladavanju čitanja. Istodobno, senzibiliziramo ih za suradnju sa školom i knjižnicom i uključujemo ih u konkretne aktivnosti. Projektom želimo utjecati na promjenu još uvijek čvrsto uvriježenog stajališta da školske knjižnice treba svesti samo na posudbu lektire te da suradnja narodnih i školskih knjižnica treba biti jednosmjerna. Projektom želimo ukazati da specifične aktivnosti koje mogu provesti školski knjižničari, mogu biti od velike koristi i narodnim knjižnicama. Uvažavajući činjenicu da uz kulturnu dimenziju nakladništvo ima i komercijalnu te da je knjiga i roba te izvor zarade, kroz ove projekte nastojimo s nakladnicima uspostaviti partnerski odnos i suradnju na poticanju čitanja, ojačavajući im svijest da poticanjem čitanja u knjižnicama ne samo da ne umanjujemo njihovu zaradu, nego ju i povećavamo na dva načina.

Prvo - poticanjem čitanja knjige se više posuđuju i više troše, pa ih je potrebno prije izlučiti zbog amortizacije i zamijeniti novim primjercima - a to znači da se na taj način više knjiga otkupljuje od nakladnika.

Drugo - poticanjem čitanja određen broj potaknutih korisnika (roditelja i učenika) odlučuje se na kupnju knjiga, a prema načelu da „ponuda stvara potražnju", na taj način potičemo kupce da umjesto nekih drugih proizvoda ili usluga kupuju knjige, od čega nakladnici imaju izravne koristi. Odabirom knjiga hrvatskih autora potičemo i nakladništvo djela naših autora i važnost hrvatske književnosti i kulture. Stvaranjem partnerskih odnosa nakladnika s knjižnicama nastojimo utjecati na promjenu postupaka (jednog dijela) nakladnika. Umjesto da nakladnici knjižnice percipiraju isključivo kao kupce svojih proizvoda te se međusobno preotimaju za ograničena sredstva za kupnju knjiga, ... jer knjižničari ne bi smjeli građu kupovati prema sugestijama nakladnika, već na temelju evidentiranih potreba svojih korisnika i tako oblikovane desiderate. Nakladnici bi se trebali međusobno "boriti za preotimanje" knjižnica kao kupaca svojih proizvoda. Zatim, posrednim ciljem se nastoji ukazati nadležnima i javnosti na važnost i nenadomjestivu ulogu školske knjižnice kao mjesta poticanja razvitka tehnike čitanja i da ih potaknemo na uspostavu modela kojim se svakom školskom knjižničaru osigurava na početku svake školske godine na raspolaganje određena svota novaca za nabavu nove knjižnične građe tijekom školske godine.

(https://www.mvinfo.hr/clanak/nacionalni-projekt-itamo-mi-u-obitelji-svi)

  :: opširnije :: 


objavio: Ljiljana Kostić  datum: 21. 5. 2019. 10:11

Državno natjecanje "Čitanjem do zvijezda"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nakon osvojenog prvog mjesta na Županijskom natjecanju "Čitanjem do zvijezda" Rivareline učenice Rajna Klaj, Emili Peer i Martina Dujak sudjelovale su na državnoj razini natjecanja.

Natjecanje se održalo 03.05.2019. u Čakovcu. Na natjecanju je sudjelovalo ukupno 36 škola, točnije 108 učenica i učenika iz cijele Hrvatske. 

U natjecanju iz znanja ekipa sačinjena od troje učenika/ca (učenici od 5. do 8. razreda) individualno odgovara na pitanja iz odabranih knjiga, a zbirni rezultat predstavlja uspjeh škole. U ovoj školskoj godini učenici koji su sudjelovali u natjecanju čitali su tri romana: Blizanke (Erich Kaestner), Ljeto na jezeru Čiču (Jasminka Tihi-Stepanić) i Vezanje tenisica s jednom nepoznanicom (Julijana Matanović).

Po završetku natjecateljskog dijela programa, učenici su dobili priliku upoznati autorice Jasminku Tihi-Stepanić i Julijanu Matanović. Brojna pitanja publike pokazala su povezanost učenika s romanima koje su čitali, posebice s glavnim junacima.

 

Trenutak dana nastupio je objavom prijevremenih rezultata. Nakon zbrajanja bodova naših natjecateljica, naša škola zauzela je odlično 10. mjesto koje je razveselilo natjecateljice i knjižničarku. 

 

 

  :: opširnije :: 


objavio: Ljiljana Kostić  datum: 21. 5. 2019. 08:31
» Arhiva naših vijesti    
 


Tražilica



Upisi u prvi razred


Ispis statistike od 5. 4. 2020.

Ukupno: 11375
Ovaj mjesec: 125
Ovaj tjedan: 60
Danas: 10




preskoči na navigaciju