Institucionalizacija Zavičajne nastave Istarske županije
Projekt „Čuvar našega grada – Sv. Pelagije“
Sv. Pelagije zaštitnik je Grada Novigrada. U projektu je predviđen niz radionica kroz koje će se na različite načine djeca upoznati sa životom i djelima zaštitnika Grada. Učenici će istraživati povijesne izvore, legendu o Sv. Pelagiju i stvoriti svoju priču o Sv. Pelagiju koju će izraziti kroz različite oblike kreativnog izražavanja – likovni, dramski, glazbeni, literarni i sl. Dodatna pozornost posvetit će se poštivanju tradicije zaštitnika grada u današnje doba. Istražit će se povijesna pozadina izrade i postavljanja brončanog kipa Sv. Pelagija na novigradski zvonik koji je službeni simbol Novigrada (dizajn Stelio Pauletić).
U sklopu projekta učenici će posjetiti Župnu crkvu Sv. Pelagija i Sv. Maksima, te (rano)romaničku kriptu, jedinu u Istri.
PROJEKTNI DANI
Projektni dani održani su u mjesecu ožujku u trajanju dva dana (27. i 28. ožujka). Učenici viših razreda birali su jednu od sljedećih radionica: Grafička radionica, Kostimografska, Scenografska, Pričam ti priču, Per aspera ad astra, Maslina, Selfie-video radionica i Ulika. Učenici nižih razreda sudjelovali su u radu radionice s razrednim učiteljicama.
Prvi dan organiziran je posjet crkvi Svetog Pelagija i Maksima u Novigradu gdje se nalazi ranoromanička kripta te Lapidariju, muzeju grada Novigrada. Učenici su odslušali stručna predavanja te se na taj način upoznali s poznatim činjenicama iz života Svetog Pelagija, njegovoj smrti, izgradnji crkve i postavljanju kripte u njoj.
Drugi dan radilo se u radionicama.
Institucionalizacija Zavičajne nastave Istarske županije
Projekt "Čarolija naših Citta-nonića"
Opis projekta:
Projekt zavičajne nastave omogućuje svim učenicima doživjeti prošlost sudjelujući u istraživanju povijesnih izvora (fotografija, zapisa, predmeta i igračaka). Predmet istraživanja bili su običaji naših predaka i njihove aktivnosti u slobodno vrijeme. Prikupljenu građu (predmeti, slikovni i pisani materijal, intervjui sa starijim sugrađanima) učenici su tijekom zavičajne nastave prezentirali raznovrsnim kreativnim izričajima: riječju, slikom, pokretom i zvukom. Od prikupljenih materijala u školi je osmišljena etnografska zbirka starih fotografija i predmeta koji dokumentiraju prošlost Novigrada.
Ciljevi:
Cilj projekta je ukazati učenicima na važnost razumijevanja sadašnjosti uspoređujući je s prošlošću, njegovati ishodište zavičajnosti u širem interkulturalnom i multikulturalnom kontekstu, osvijestiti društvenu ulogu i prava djeteta u zajednici nekada i danas, približiti im način života iz bliže prošlosti, jačati svijest o različitostima i društvenim vrijednostima drugačijim načinom poučavanja.
Ishodi:
Učenici su naučili razumjeti važnost tradicije, prikupljati podatke, spoznali su važnost tradicionalnih običaja zavičaja, usporedili odjeću i obuću nekad i danas, obogatili zavičajni rječnik, osvijestili način ophođenja sa starijima i ojačali međugeneracijske odnose.
Radionice: