Igrajmo se glagoljicom!
Glagoljička kulturna baština već duže vrijeme zauzima značajno mjesto u prostoru odgoja i obrazovanja, a za njeno kvalitetno izučavanje potrebni su složeni kreativni pristupi zasnovani na istraživačkom procesnom učenju, strukturiranom pretraživanju informacija te učenja kroz igru i stvaralaštvo. To se u ovom projektu nastoji postići integracijom više nastavnih predmeta, spajanjem stvarne i virtualne stvarnosti, te kreativnom korištenju IKT (informacijsko-komunikacijske tehnologije), učenjem kroz igru i likovnim radionicama...) te korištenjem Metode 3IKT (IKT kao sredstvo motivacije, IKT kao sredstvo prenošenja znanja i IKT kao sredstvo za prezentaciju i izradu digitalnog uratka).
Aktivnosti u drugom polugodištu
U drugom polugodištu uspješno smo nastavili s eTwinning projektom „Igrajmo se glagoljicom“. Redovito smo ispunjavali mjesečne zadatke, a na pojedine smo vrlo orno prionuli. Prvi zadatak bio je transliteracija, a trebalo ga je izvršiti uz pomoć digitalnih alata na Internetu. Svaki učenik morao je odraditi dva dijela zadatka. Najprije skenirati jedan od QR kodova na Twinspaceu te očitani tekst transliterirati, a potom svoj omiljeni citat transliterirati u glagoljicu, to spremiti kao sliku i pretvoriti citat na latinici u QR kod pa te dvije slike staviti jednu pored druge. Cilj je bio dobiti omiljeni citat na glagoljici uz QR kod koji će zainteresiranima otkriti taj citat na latinici.
U veljači smo dobili prvi likovni zadatak. Oslikali smo svoje inicijale na glagoljici inspirirani srednjovjekovnim iluminacijama te potom u hodniku škole priredili malu izložbu naših radova.
Zadatak u koji smo uložili najviše truda i vremena je izrada društvene igre koju smo nazvali „Glagoljica 2u1“. Igra se po pravilima igre „Crni Petar“ ili kao memory. Igra sadrži 63 kartice, od toga 31 par i jednu „crnu“ karticu. Kartice smo sami osmislili i izradili, a ukrasili smo i kutiju za igru. Igra će se moći koristiti u knjižnici! Osim toga, u Wordwallu i Word Search Labsu izradili smo memory i osmosmjerku.
Sljedeći zadatak bio je izrada straničnika (bookmarka). Odlučili smo se na tehniku grataž, te na straničnik urezali svoje ime na glagoljici. U ovom smo zadatku toliko uživali da nismo stali na jednom straničniku, već smo ih izradili i za članove obitelji.
Posljednji zadatak izrada je privjeska od gline u dvije dimenzije. Manju dimenziju iskoristit ćemo za lančić, a veliku za viseći ukras.
U projektu su sudjelovali učenici petih i šestih razreda: Evan Andreašić, Leona Andačić, Damir Aralica, Bojan Zrnić, Ana Jakus, Nika Barolin Čani, Yara Babić Ribeiro, Debora Barbarić i Karla Kmet pod mentorstvom knjižničarke Betine (prvo polugodište) i knjižničarke Ljiljane (drugo polugodište).
:: opširnije ::