Europski dan jezika
Na inicijativu Vijeća Europe, u suradnji s Europskom komisijom, 26. rujna 2001. godine započelo je obilježavanje Europskog dana jezika radi promicanja višejezičnosti u cijeloj Europi.
700 milijuna Europljana zastupanih u Vijeću Europe s 46 država članica, potiče se na učenje što više jezika, u svakoj životnoj dobi, u školi i izvan nje. Jezična raznolikost alat je za postizanje većeg multikulturnog razumijevanja i ključni element bogate kulturne baštine našeg kontinenta.
U našoj školi učimo hrvatski kao materinji jezik, a od stranih jezika učimo engleski, talijanski i njemački (izborni). 26. rujna 2024. učiteljice stranih jezika Maša Jakin, Jelena Hanzl, Snježana Kulišić i Andrea Anić različitim su aktivnostima učenike naše škole upoznale sa jezičnom raznolikošću Europe.
Prvi školski sat zajedno smo se smjestili u višenamjenski prostor škole sa učenicima 8.b, 7.b i 6.c razreda. Na početku smo učenicima ukratko ispričale što to obilježavamo 26. rujna i zašto je to važno te da smo se zato zajedno našli kako bi obilježili taj dan. Učiteljica Snježana imala je čast izvući imena učenika i tako sastaviti šest grupa. Nakon toga slijedile su upute. Prva igra koju smo odradili bila je vezana za izgovor irskih imena. Mnoga irska imena imaju keltsko podrijetlo, sa značenjima vezanim uz prirodu, elemente ili božanstva iz mitologije. Izgovaranje nekih od fascinantnih irskih imena može biti pravi izazov ako niste upoznati s jezikom. Učenici su u svojim grupama zajedno pročitali po četiri imena te je nakon toga predstavnik grupe pokušao to isto pročitati naglas. Slijedilo je slušanje audio snimke pojedinih imena. Grupa koja je najvjerodostojnije izgovorila ime bila je pobjednik.
Drugi zadatak bio je tongue twisters. Naime, svaka je grupa na papiru dobila na engleskom rečenicu koju je trebalo što točnije i brže ponoviti napamet. Treći zadatak, „ Koji je ovo jezik „. Svaka je grupa odslušala razgovor između nekoliko osoba. Imali su ponuđene odgovore. Prema onome što su čuli morali su odgovoriti o kojem se jeziku radi. Iste zadatke odradili smo i drugi školski sat sa učenicima 7.b, 6.c i 5.b razreda, a 1.b su bili prisutni kao potpora. Na kraju smo proglasili pobjednike. Učenici, a i mi učiteljice lijepo smo se proveli te tako dokazali da su jezici važan potencijal koji treba čuvati, koristiti i promicati.