2017-01-20 13:57:29

Šesta godina nacionalnog projekta "Čitamo mi, u obitelji svi"

Nastavlja se uspješan projekt poticanja ljubavi prema knjizi. Znate li koje su dobrobiti čitanja? 

"Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja poticati čitanje. Pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije… Pa mi u toj školi stalno nešto čitamo! Tu je još i knjižnica i knjižničarka koja  stalno spominje neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru…

A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka?"

Nacionalni projekt "Čitamo mi, u obitelji svi", već šestu godinu, upravo unutar obitelji želi osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.

Iz tog razloga se OŠ - SE "Rivarela" i ove godine uključila u projekt poticanja čitanja u obitelji. Rivarela je dio velike obitelji od 128 škola diljem Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda kućama nositi ruksak napunjen knjigama. Brojka od 4 398 učenika uključenih u projekt je impresivna.

Učiteljica trećeg razreda Jasna Đurđević, u suradnji s knjižničarkom Ljiljanom Kostć, odabrala je osam knjiga: Brbljava Iva, Ma daj…, Oblik duše, Nove fantastične priče za laku noć, Putovanja i pustolovine, Kako pomoći klincima da si sami pomognu, Kako nacrtati životinje na jednostavan način i Hrvatske legende. 
Jedna iz svake od osam ponuđenih tematskih cjelina: carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja; etno baština.  

Projekt počinje 27. siječnja 2017. godine kada će prvi učenik trećeg razreda kući ponijeti ruksak s knjigama. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova.

U Bilježnicu dojmova će svaki učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. Roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto.

Nekoliko primjera dojmova iz Bilježnice koje su napisali učenici prošle godine:

"Moja obitelj i ja proveli smo jako lijepe večeri uz knjige."

"Ovi dani su mi bili lijepi i poučni jer nikad nismo tako skupa čitali."

"Meni se ovaj projekt svidio i volio bih da se ovo ponovi."

Roditelji i članovi obitelji su upoznati s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku. Težnja je da sa djecom provedu kvalitetno slobodno vrijeme u čitanju. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga to iskoristimo da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje  kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…

Provedba projekta ovisi o suradnji s nakladnicima koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Alineja, Fraktura, Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Knjiga u centru, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Semafora, Planetopija, Planet Zoe i Školska knjiga.

 

Hrvatska mreža školskih knjižničara je udruga čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini. 

OŠ - SE "Rivarela" je odlučila i ove godine financirti kupnju knjiga koje će nakon završetka projekta postati dio knjižnog fonda školske knjižnice te tako obogatiti čitalački izbor učenika.

 

 


Osnovna škola Rivarela Novigrad