2020-05-13 13:36:33 Anketa o omiljenim knjigama i čitanju Međunarodni dan dječje knjige obilježava se 2. travnja diljem svijeta, već više od trideset godina. Datum je to na koji je rođen jedan od najvećih i najomiljenijih pisaca dječjih bajki Hans Christian Andersen. Povodom ovogodišnjeg Međunarodnog dana dječje knjige knjižničarka je organizirala dvije aktivnosti za učenice i učenike viših razreda. Naravno, u trenutnim okolnostima, aktivnosti su realizirane u virtualnom okruženju. Knjižničarka je u kanale Školske knjižnice na platformi Teams postavila poveznice za kviz o književnosti i anketu o omiljenim knjigama i čitalačkim navikama učenika. Kviz je izrađen u programu Kahoot i sastojao se od 30 pitanja kroz koja su učenici mogli provjeriti svoje znanje o svjetskoj književnosti za djecu. Kviz je riješilo ukupno 59 učenika, a točnost je iznosila 54%. Čini se da je kviz bio jako težak Anketu je ispunilo 29 učenika petih razreda, 29 učenika šestih razreda, 25 učenika sedmih razreda te 13 učenika osmog razreda. U nastavku vam donosimo grafički pregled rezultata ovog malog istraživanja. U skupini "Ostalo" zbrojeni su svi odgovori koje je dao samo jedan učenik/učenica.
Omiljene bajke naših učenika su "Snjeguljica i sedam patuljaka" i Bambi koje navodi 22% učenika, dok 11% nema omiljenu bajku. Popularne su i "Crvenkapica" te "Šuma Striborova".
Omiljene spisateljice ispitanih učenika su hrvatske književnice Ivana Brlić-Mažuranić i Sanja Pilić. Zanimljivo je da više od 50% navedenih autora i autorica su domaći, hrvatski pisci i spisateljice. 8% učenika odgovara kako nema omiljenog pisca, dok su među stranim piscima i spisateljicama najpopularniji Jeff Kinney, autor serijala "Gregov dnevnik" i J.K. Rowling, autorica sedam romana o mladom čarobnjaku Harryju Potteru.
Kao omiljenu lektiru učenici navode tri romana: "Mama je kriva za sve" Zorana Pongrašića, "Koko u Parizu" Ivana Kušana i "Vlak u snijegu" Mate Lovraka. Na veliko zadovoljstvo knjižničarke, a vjerujem i naših učiteljica razredne nastave te učiteljica hrvatskog jezika, opet je riječ o hrvatskim piscima. Samo 2% učenika nema omiljenu lektiru.
Najveći dio, čak 37% učenika navodi svoj jedinstven odabir najdražeg romana, a 20% nema omiljeni roman. Zanimljivo je i to da je kod velikog broja navedenih romana riječ o lektirnim naslovima. Također, poneki naslovi koje su učenici naveli ne pripadaju toj književnoj vrsti. Vrlo popularan je serijal "Gregov dnevnik" kojeg kao omiljenog navodi 14% učenika. Povijest posudbe i uobičajeni interes za "Gregom" potvrđuje ove brojke. Učenici svih uzrasta zbilja vole malog nevaljalca i njegove šaljive zgode.
Posljednja dva pitanja odnose se na čitalačke navike učenika. Na pitanje "Voliš li čitati?" čak 55% učenika odgovara pozitivno, dapače neki dodatno navode "obožavam čitati". Nažalost, 27% učenika odgovara negativno. Ponekad ili kada mora, čita 14% učenika, dok 4% odgovara neodređeno.
Kada govorimo o vremenu koje dnevno provedu u čitanju, situacija je relativno pozitivna. Najveći broj učenika, njih 65% kaže da dnevno provede od pola sata do sat vremena čitajući. Nažalost, 23% čita manje od pola sata dnevno, a samo 2% više od dva sata dnevno. Jedan/na učenik/ca na posljednje pitanje odgovara s NULA
Knjižničarka zahvaljuje svim učenicama i učenicima koji su sudjelovali u anketi! |
Osnovna škola Rivarela Novigrad |