Obavijesti, vijesti i najave

Naših tjedan dana u Francuskoj - razmjena učenika 2017.

Posjet učenika OŠ - SE Rivarela francuskim prijateljima: tradicija se nastavlja.

Prije godinu dana naša škola ugostila je učenike i učenice škole Collège Paul Esquinance iz malog francuskog grada La Reolea s kojim je Novigrad zbratimljen 31.5.2016. godine. Ideja o razmjeni učenika između novigradskih škola i francuske škole rodila se upravo tijekom boravka novigradske delegacije koja je prisustvovala bratimljenju, te je prvi dio razmjene realiziran nakon godinu dana. Dugo planirani uzvratni posjet naših učenika odvio se tijekom proljetnih praznika, za vrijeme Novigradskog proljeća. U razmjeni je sudjelovalo ukupno 23 učenika, od čega 11 učenica Talijanske osnovne škole te 12 učenika i učenica naše škole, među kojima su bili i neki naši bivši učenici, sada srednjoškolci.

U pratnji učiteljice engleskog jezika Marize Labinjan (TOŠ), psihologice Sare Findrik i knjižničarke Ljiljane Kostić krenuli smo na put u petak, 31.3. u ranojutarnjim satima. Duga vožnja do Bologne i za neke prvi susret s avionom prošli su za većinu bezbolno, s tek pomalo nervoze. U Bordeauxu nas je dočekao gradonačelnik La Reolea Bruno Marty i Bernadette Cousin, predsjednica Povjerenstva za bratimljenje. U školi su učenike čekala djeca domaćini s kojima su se nakon kratkog upoznavanja uputili kući. Vikend koji je uslijedio bio je za mnoge vrlo izazovan. Jezična barijera nije spriječila naše učenike i njihove domaćine da se upoznaju i druže, koristeći kao osnovno pomagalo za komunikaciju Google Translate. Posebno uzbudljiv bio je nedjeljni piknik na kojem su prisustvovali i učenici koji su posjetili Novigrad prije godinu dana. Tjedan koji je bio pred nama donio je brojne aktivnosti i izlete. U ponedjeljak smo posjetili Bordeaux i upoznali se sa njegovim znamenitostima. Prošetali smo uz obalu rijeke Garonne i oduševili se arhitekturom Bordeauxa koji zasluženo nosi nadimak „mali Pariz“.

U utorak smo cijeli dan proveli u školi naših domaćina. Zaintrigirano smo promatrali njihove učenike dok su oni istovremeno bili oduševljeni nama. Prilazili su nam, smiješili se, pozdravljali nas i pokušavali komunicirati s nama. Naše kretanje hodnikom bilo je popraćeno brojnim pogledima i pozdravima. Osjećali smo se kao zvijezde! Sudjelovali smo u treningu ragbija na kojem smo se upoznali s pravilima igre i nakon toga smo zaigrali utakmicu u kojoj smo pokazali što smo naučili. Nakon ragbija uslijedila je duga pauza za ručak, a nakon ručka najzanimljiviji dio dana – „speed dating“ ili kratki spoj. Uz puno smijeha i brojne bisere s obje strane, kroz pet minuta razgovora sa svakim sugovornikom naši učenici su upoznali francuske učenike i pritom se dobro zabavili. Srijeda je bila posvećena razgledavanju La Reolea. U pratnji vrsnog poznavatelja povijesti La Reolea obišli smo grad, upoznali njegove najvažnije znamenitosti i saznali niz zanimljivosti iz bogate povijesti La Reolea. Navedimo samo da La Reole ima najstariju gradsku vijećnicu u Francuskoj sagrađenu u 13. stoljeću po nalogu engleskog kralja Rikarda Lavljeg Srca, te da je u srednjem vijeku La Reole bio najbolje utvrđen grad u Francuskoj zbog čega su ga neprijatelji čak 17 puta neuspješno pokušali osvojiti.

Četvrtak, zadnji dan našeg boravka u Francuskoj, bio je ujedno i najuzbudljiviji. Posjetili smo Dune du Pilat, najvišu pješčanu dinu u Europi. Dune du Pilat visoka je 116 m, a duga 2,7 km. Nalazi se na obali Atlantskog oceana, u zaljevu Bassin d' Arcachon. Dina nas je oduševila već na prvi pogled. Nakon uspinjanja na vrh dine, uživali smo u pikniku sa fantastičnim pogledom na Atlantski ocean. Prepuni energije, trčali smo dinom i smočili noge u hladnom oceanu. Nakon spuštanja do oceana, povratak na vrh je bio vrlo zahtjevan, ali smo uživali u svakom trenutku.

Umorni, ali prepuni pozitivnih dojmova i uspomena na sve što smo doživjeli i vidjeli, u petak smo se vratili u Novigrad. Na dugom putu do Novigrada prisjetili smo se svega što smo vidjeli, ponovili stečeno znanje te ocijenili najbolje i najgore trenutke putovanja.

Zahvalni smo svima koji su nam pomogli da ostvarimo ovo predivno putovanje, našim učiteljima i učiteljicama, roditeljima, Gradu Novigradu na svesrdnoj podršci, a ponajviše našim domaćinima koji su nas toplo ugostili!

Tekst i foto: Ljiljana Kostić

Pogledajte kako je bilo > klik <

Dojmove s putovanja naše učenice Megi Makovac pročitajte u nastavku:

Moj put u Francusku

Petak, uzbuđeno i pospano sam krenula na autobusnu stanicu. Dugo smo se vozili autobusom, oko pet sati, ali onda smo došli u Bolognu. Stigli smo na aerodrom! Moja prva vožnja avionom! Bilo je uzbudljivo, pogotovo polijetanje!

Avionom smo se vozili dva sata. Nakon što smo stigli u Bordeaux, po nas je došao bus naših francuskih prijatelja. I onda smo napokon došli u La Reole.

Upoznali smo se sa svojim domaćinima i s njima krenuli u njihove domove. Ja sam spavala kod Emili. Emili ima 13 godina. Ima stariju sestru Luce i starijeg brata. Vikend smo proveli s obiteljima. Laura i ja smo otišle u Bordeaux kod njihovog tate. On nas je malo proveo po gradu. Popeli smo se na toranj koji je jako visok, ali isplatilo se penjati. S vrha se pruža prekrasan pogled na cijeli Bordeaux.

U ponedjeljak sam opet išla u Bordeaux, ali ovaj put smo svi išli na izlet. Tamo sam vidjela puno različitih znamenitosti. Grad je stvarno prekrasan! Možeš vidjeti mnogo zanimljivih stvari. Ponedjeljak je bio jedan od boljih dana. U utorak smo bili cijeli dan u njihovoj školi. Škola im je skroz drugačija od naše. Škola je ograđena sa svih strana i ne može se izaći. Vrata se otvaraju samo za dolazak i odlazak te za veliki odmor. Igrali smo ragbi koji mi se jako svidio.

U srijedu smo išli u obilazak La Reolea.

Četvrtak mi je bio najbolji dan! Bili smo na obali Atlantskog oceana. Sve je bilo pješčano. Dune du Pyla je prekrasan. Voda je bila malo hladna ali unatoč tome smo „točali“ noge. U petak smo se vratili u Novigrad. Bila sam sretna što se vraćam doma, ali mi je bilo i žao što moram otići.

Tekst: Megi Makovac

Pogledajte kako je bilo > klik <

Izvor: OŠ - SE Rivarela

objavio: Goran Orlić   datum: 20. 4. 2017.

IDIZ - izvješće

Savjetovanje mladih

Školska brošura

Katalog knjižnice

Društvene mreže

Medijska pismenost

Ispis statistike od 5. 4. 2020.